Seznam.cz najdu tam co neznám - email a přihlášení k účtu
📝Obsah
Seznam Najdu tam co neznám, ale ještě mnohem více
Seznam.cz primárně začal jako internetový vyhledávač, a proto má i stále ve sloganu „Najdu tam, co neznám“. Za více než 25 let své existence (založeno v roce 1996) ale již dávno nejde o jedinou službu, ale celou řadu produktů a služeb, téměř vždy zdarma, které mohou uživatelé hlavně českého internetu využívat, a také s radostí využívají. Pokud ale hledáte přihlášení do emailu Seznamu, využít můžete tohoto odkazu, který vás zavede na stejnou stánku, jako přihlašovací odkaz na úvodní stránce Seznam.cz:
PŘIHLÁŠENÍ DO EMAILU SEZNAM.CZ NAJDETE ZDEObecně lze říci, že Seznam je v mnoha ohledech konkurencí Googlu a nabízí podobné služby, ale ve svém podání. Jmenovitě jde kromě vyhledávání třeba o Mapy.cz vs. Google Mapy, Firmy.cz vs. Google My Business, Seznam Reklama vs. Google AdSense, Seznam Email vs. Gmail, Seznam Slovník vs. Google Překladač, Seznam Prohlížeč vs. Google Chrome no a ještě mnoho dalších, unikátnějších spíše pro českou firnu, jako Zboží.cz, Novinky, Super.cz, Stream nebo mimo jiné Sbazar.
Onen slogan „Seznam – Najdu tam, co neznám“, tak plně nevystihuje záběr fungování celé společnosti a všech služeb. Postupně se podíváme na ty největší a nejdůležitější produkty a služby, které u Seznamu najdeme, jak se liší od těch googlích, a proč i proti tak obrovské konkurenci jedné z největších společností světa Seznam stále pevně stojí na nohou a prosperuje, přestože už ne tolik díky svému vyhledávači, ale řadě dalších služeb, které jsou specializovány na českého zákazníka.
Seznam.cz nabízí nejpoužívanější český internetový vyhledávač
Seznam.cz se velmi dlouho zcela vymykal světovému trendu a v České republice se držel dlouho na pozici jedničky mezi vyhledávači, zatímco jiným trhům zcela dominoval Google. Je pravda, že situace se dnes velmi podobá zbytku světa.
Seznam má dnes (2024) u nás podíl kolem 10 %, zatímco Google přes 80 % (čísla neberte jako vytesané do kamene, situace se může časem měnit, ale trend je spíše navyšující se podíl Googlu), a zbytek si rozebírají vyhledávače jako Bing nebo Yahoo!. Seznam je ale pro českého zákazníka velmi zajímavý vyhledávač, který se často může opravdu hodit.
Seznam.cz je nejpoužívanější vyhledávač českého původu, a jen fakt, že poráží i takové giganty jako Bing od Microsoftu nebo Yahoo, ukazuje na celkovou kvalitu a že jde o velmi kvalitní produkt. A být poražen Googlem prostě není zase taková hanba, protože takto skončí většina konkurence, hlavně pak na poli vyhledávání na internetu, což je doména Googlu.
Seznam se proslavil mottem „Najdu tam, co neznám“ (na čas změněném na „Najdu tam, co hledám“), a hlavně uživatelé prvních vytáčených nebo i vysokorychlostních linek u nás pravděpodobně někdy Seznam k vyhledávání využívali.
Rozdíly mezi vyhledávači Google a Seznam.cz z pohledu zákazníka
Specializace vs. globalizace
Google je plně globální společnost, která funguje v podstatě v každém státě světa, až na celkem vzácné výjimky. To tedy také znamená, že jednotlivé trhy nemusejí dostávat takovou péči, jako zcela specializované služby a produkty.
Zde právě přichází Seznam, který se soustředí pouze na český trh, a to nejen svým vyhledávačem, ale i dalšími službami jako Televize Seznam, Mapy.cz, Seznam Zprávy, Firmy.cz, ale také Novinky.cz.
Zatímco tedy Google nabízí ve svém vyhledávači v zásadě ve všech státech víceméně stejně vypadající výsledky vyhledávání, Seznam.cz se lépe soustředí na český trh a spíše má možnost sledovat českého zákazníka.
Velmi podobně je na tom rozdíl dalších konkurenčních služeb (jak jinak než od Googlu), a to Mapy.cz vs. Google Mapy. Je pravda, že v celosvětovém měřítku jsou Google Mapy naprostou jedničkou a nabízí obrovské množství služeb a pomoc kamkoliv jedete. Na druhou stranu Mapy.cz jsou soustředěny na českého zákazníka, takže v České republice jsou mnohdy údaje přesnější a využít můžete i funkcí, které jinde ve světě nejsou zase tak rozšířené, a tedy nejsou na Mapách od Googlu, jmenovitě třeba turistické trasy, kterými ve světě vynikáme.
Seznam prakticky nenabízí cizojazyčné výsledky
Ono soustředění na českého zákazníka má i své nevýhody, a to že prakticky všechny výsledky vyhledávače Seznam.cz vedou na české weby. Zahraniční výsledky se zde téměř nevyskytují a Seznam tyto zahraniční weby ani nijak neřeší a nezahrnuje do své databáze výsledků vyhledávání.
Oproti tomu Google je v tomto samozřejmě o mnoho dál, a vyhledávat můžeme v libovolném jazyce a dostaneme výsledky právě v onom jazyce. Hlavně jestli jste zvyklí vyhledávat třeba v angličtině, němčině, francouzštině nebo dalších jazycích, bude pro vás Google asi jasnou volbou, kdy nemusíme využívat více vyhledávačů, ale stačí jen jeden na vše.
Seznam.cz nabízí výrazněji zprávy a aktuality
Google má své Google Zprávy, které jsou zaměřené přímo na aktuality a novinky (tedy typicky nabízí odkazy na zpravodajské weby), v samotných výsledcích vyhledávání nejsou zprávy zase tak prominentní. Sem tam najdete různé lokace, kde jsou novinky, ale jestli vás zajímají právě novinky, je potřeba spíše jít právě na Google Zprávy, ať ve webové verzi, nebo mobilní aplikaci. Odkazy ke stažení pak zde, ale na telefonech s Androidem bývá již automaticky přeinstalovaná:
GOOGLE ZPRÁVY PRO ANDROID STÁHNETE ZDE GOOGLE ZPRÁVY PRO iOS STÁHNETE ZDEOproti tomu Seznam.cz najde i aktuality z českého zpravodajství, a nabízí je ihned ve vyhledávání zcela nahoře. Může se více soustředit na to, co se v České republice opravdu děje a tedy i tyto zprávy ukazuje na zajímavých pozicích.
Jestli tak hledáte hlavně novinky a zprávy, může Seznam nabízet relevantnější výsledky, které spíše hledáte, případně alespoň nemusíte chodit na jinou službu.
Co když hledáte jméno firmy nebo společnosti
Zatímco Google poměrně dobře ví, co uživatel hledá, když něco zadá do vyhledávače, a nabízí velmi relevantní výsledky díky stovkám faktorů, které bere v potaz (dokonce se kolem výsledků vyhledávání vyskytuje celé odvětví – SEO), Seznam.cz v tomto ohledu není tak daleko. Někdy se trefí také lépe, ale častěji v tomto ohledu Google vyhrává.
S jednou výjimkou, kterou je podle nás vyhledávání názvu nějaké firmy nebo společnosti, kde pravděpodobně uvidíte celkem razantní rozdíl ve výsledcích. Zatímco Google je schopen celou první stránku výsledků vyhledávání zaplnit pouze odkazy na oficiální web této společnosti.
Seznam je v tomto ohledu daleko rozmanitější. Kromě oficiálního webu tak ve výsledcích vyhledávání najdeme i různé recenze, názory, zkušenosti nebo odkazy třeba na Firmy.cz či jiné možné relevantní údaje, tedy ne jen odkazy na danou firmu.
Samozřejmě i Google své výsledky vyhledávání upraví a zpřesní, když vyhledáme třeba něco typu „XXX recenze“ kdy XXX je nějaký název firmy, ale obecně by měly být výsledky podle nás rozmanitější, čímž spíše uživateli dodají něco, co potřebuje. Zatímco u běžnějších výsledků toto Google zvládá dobře, u firem jsou odkazy takříkajíc na jedno brdo a stále vedou na jednu a tu samou doménu.
Seznam najdu tam, co neznám hlavní stránka – nejnavštěvovanější stránka českého internetu
Zatímco domovská stránka Googlu nabízí vlastně jen logo (sem tam změněné třeba podle nějakého státního svátku, výročí nebo jiné události) a pole pro vyhledávání, tedy jde o velmi minimalistický design, domovská stránka Seznam.cz je navržena tak, abyste na jednom místě měli vše, co potřebujete.
Kromě samotného vyhledávání, které nabízí i trendy v České republice, sami si můžeme nastavit výběr webů, u kterých vidíme nejnovější články, přihlásíme se do emailu (o tom dále), podíváme se na televizní program i počasí, poslechneme česká rádia online, nebo si můžeme přečíst zajímavé články všeho druhu z českého internetu díky nekonečnému scrollování na spodní straně.
I když tak preferujete jiný vyhledávač, než zrovna Seznam, je velmi možné a docela pravděpodobné, že máte hlavní stránku Seznamu nastavenou jako domovskou stránku svého internetového prohlížeče.
Jde minimálně podle nás o nejlépe zvládnutou jednu stránku českého internetu, kterou ve výsledku využívá opravdu hodně uživatelů, a z velmi dobrého důvodu. Podle údajů NetMonitoru navštíví hlavní stránku Seznam.cz 6,7 milionu unikátních uživatelů měsíčně, a počet návštěv se pohybuje ve stovkách milionů měsíčně. Homepage Seznam.cz je s těmito čísly nejnavštěvovanější stránka českého internetu.
Snadno si jí přizpůsobíte podle sebe a najdete zde spousty informací nebo služeb, které potřebujete. Proto jí patří první místo velmi zaslouženě a jde podle nás o vlastně nejlepší počin celého Seznamu, i když zde rozhodně výčet služeb nekončí.
Přihlášení a login k emailu Seznam.cz
Další masivně využívanou službou, možná ještě více než je samotný vyhledávač, je služba Seznam E-mail.
A zde si Seznam na českém trhu stále drží první místo, protože jde o nejpoužívanější mailovou službou u nás, která poráží i konkurenční Google s jeho Gmail.
Celkově je u Seznamu zaregistrovaných asi 25 milionů emailových schránek a službu využívá asi 6,5 milionu lidí.
Celá služba založení i používání emailové schránky je zdarma a jako k dalším službám k ní máme snadný přístup ze homepage Seznam.cz, případně si ji snadno propojíme s e-mailovými klienty, jako jsou Outlook, Thunderbird a další.
Založit si můžeme e-mailovou schránku na doménách seznam.cz, post.cz nebo email.cz. Adresa pak vypadá třeba moje.vymyslena.adresa@seznam.cz
Po založení schránky si automaticky vytváříme účet u Seznamu, kam si můžeme ukládat nastavení třeba o vzhledu domovské stránky a co vše na ní chceme, nebo nechceme mít.
K tomu Seznam nabízí také možnost založení e-mailové schránky na vlastní doméně (tedy že za symbolem @ můžeme mít cokoliv, a ne jen seznam.cz) díky službě Email Profi, o které píšeme dále. Více o Email Profi se dozvíte také zde.
Registrace nové e-mailové adresy u Seznamu
Zaregistrovat e-mailovou adresu spolu s účtem u Seznamu zvládnete během asi 1 minuty. Odkaz k založení účtu najdete přímo na Seznam.cz, kde kliknete na „Založit nový účet“, případně využijte přímo tohoto odkazu, který vás zavede na registrační stránku.
Dostanete se na registrační formulář, kam zadejte název vašeho účtu a doménu (tedy co se objeví za symbolem @), kterou si vyberete z možností seznam.cz, email.cz nebo post.cz.
Zvolte si také silné heslo, které si budete pamatovat, vyberte pohlaví a rok narození. Poté jen kliknete na „Vytvořit účet“. Vyplněný formulář může vypadat takto:
V dalším kroku bude potřeba zadat telefonní číslo. Jde o způsob, jak se dostat na email bez hesla, kdy vám bude při obnově účtu zaslán potvrzovací kód.
Na telefonní číslo přijde SMS se čtyřmístným kódem, který je potřeba opsat. Nemusíte řešit velikost písmen, klidně tedy můžete kód napsat malými písmeny.
Tímto je účet vytvořen a můžete jej začít používat.
V tomto kroku ještě najdete odkaz na ověření pomocí bankovní identity. Díky tomu se účet opravdu propojí s vaší osobou, máte ho navždy, bude ověřen modrou fajfkou a můžete i tento způsob využít pro případné obnovení hesla. Více o tom, co je to bankovní identita, se dozvíte zde.
Pokud vaše banka bankovní identitu nabízí, nemusíte nic dalšího řešit a celé ověření probíhá pouze tak, že se standardním způsobem přihlásíte do svého internetového bankovnictví. Momentálně (září 2022) umožňují ověření přes bankovní identitu tyto banky:
V přípravě je pak Equa bank a UniCredit Bank, další banky budou následovat.
Po kliknutí na „Ověřit“ účet pomocí bankovní identity se dostanete na tuto stránku:
Vyberete, u které jste banky a budete přesměrováni na stránku s přihlášením do vašeho internetového bankovnictví. Přihlásíte se, jak jste zvyklí a povolíte přenos informací z banky Seznamu, čímž se účet ověří a bude navždy váš.
Pokud tento krok teď přeskočíte nebo toto ověření ještě vaše banka nepodporuje, můžete vše doplnit v nastavení účtu u Seznamu. Všechny další informace, ověření a přidání například záchranného emailu nebo fázového ověření můžete dokončit na ucet.seznam.cz, kam se přihlásíte stejnými údaji, jaké jste zadali při registraci, kterou jste právě prošli.
Přihlášení do Email profi od Seznam.cz
Seznam nenabízí jen vyhledávač, který najde, co neznáte, emailovou službu, ale také Email Profi. Díky tomu nemusí vaše adresa mít podobu třeba moje.nova.adresa01@seznam.cz, kterou jsme si vytvořili dříve, ale za symbolem @ může být cokoliv.
I tato služba je u Seznamu zcela zdarma, ale je potřeba si nejdříve koupit doménu, tedy to, co se bude reálně objevovat za zavináčem. Cena domény se pohybuje mezi 170 až 200 Kč ročně, a s touto doménou pak můžete založit webové stránky, které budou právě na adrese této domény. Postup, jak koupit doménu, najdete zde. Tento postup nesouvisí se Seznamem, jen jde o nutnou prerekvizitu toho, co je pro využití Email Profi od Seznam.cz potřeba.
Druhou nutností je již mít nějaký účet u Seznam.cz (třeba ten, který jsme vytvořili dříve), který bude sloužit pro správu a administraci vašich dalších e-mailových adres na vlastní doméně.
Samotnou službu Email Profi najdete zde. Přihlásíte se pomocí Seznam účtu (nebo si nový vytvoříte) a postupujete podle instrukcí.
Nejsložitější krok je propojit vaši doménu s Email Profi, což je krok, který se mění u každého registrátora domény. V praxi je potřeba překopírovat několik údajů do DNS záznamů, kterými v praxi změníte, kam chodí emaily na danou doménu.
Když se tento krok podaří, můžete si na dané doméně v Email Profi založit kolik emailových stránek chcete.
Přidat můžete i více domén, pokud chcete, a zakládat k nim další schránky. To vše úplně zadarmo.
Obrovská výhoda je pak fakt, že vám nikdo nezabere vaše jméno, jako u veřejných domén typu Seznam.cz nebo Gmail.com. Jméno schránky (tedy co se nachází před symbolem @) je jen na vás.
Tyto vlastní emailové schránky navíc působí profesionálněji v případě, že máte například vlastní webové stránky. Vypadá lépe, když komunikujete s adresou s vaší vlastní doménou, než s veřejnou doménou.
Když si založíte novou schránku, můžete se pak do ní přihlásit standardním formulářem pro přihlášení, který najdete na homepage Seznam.cz, kdy namísto domény seznam.cz vyberete „Vlastní adresa“ a vyplníte celou vaší adresu i s vlastní doménou:
Dostanete se ke svému účtu a dále využíváte své emailové schránky ve známém prostředí Seznamu.
Podobnou službu nabízí i Google, ale nastavení je podle nás složitější a je potřeba si již nastavit emailovou adresu na webhostingu, který je typicky také potřeba zaplatit. Pokud jde o řešení Seznamu, tak potřebujete pouze doménu, jejíž objednání se nijak zásadně neliší od běžného nákup v e-shopu, a vše ostatní je na straně Seznamu, kdy jen u registrátora nastavíte DNS záznamy (nemusíte ani vědět, co to je, jen postupujete podle instrukcí a záznamy nastavíte). Vše pak spravujete přes svůj účet a vše je hotové během chvilky (jen se čeká, až se DNS záznamy „probublají“ internetem, ale i to obvykle trvá pár minut až několik hodin).
Co když zapomenu heslo k emailu u Seznam.cz?
Když zapomenete heslo k E-mailu u Seznam.cz, můžete si jej nechat obnovit. Aby to ale bylo možné, je potřeba využít nějaké metody k ověření, že jste to opravdu vy. Jako hlavní metoda je telefonní číslo, které jste museli zadat při registraci nového účtu.
Jako další možnosti jsou vyplnění záchranného e-mailu, tedy vaší jiné adresy, přes kterou účet obnovíte. Využít můžete také ověření přes bankovní identitu nebo kontrolní otázku. Jak záchranný email, kontrolní otázku tak bankovní identitu je potřeba si aktivně nastavit ve svém Seznam účtu.
U telefonního čísla je potřeba myslet na to, že je třeba údaje aktualizovat, pokud změníte své číslo.
Pokud záchranný email, kontrolní otázku nebo bankovní identitu nenastavíte, k tomu si změníte telefonní číslo (a neaktualizujete jej v Seznam účtu), a zapomenete na heslo, v zásadě není způsob, jak se do účtu dostat.
Je pak potřeba si na heslo vzpomenout, protože všechny způsoby obnovení vyžadují nějaké ověření, že jste to opravdu vy. Toho se jindy dosahuje právě přes e-mail, ale v tomto případě do schránky nemáme přístup.
Vyhledáváte pomocí Seznamu a využíváte i jejich email? Hodit se může Seznam Prohlížeč
Jestli využíváte více služeb Seznamu, hlavně pak kombinaci vyhledávání a emailu, nebo čtete i různé weby touto společností vlastněné (o kterých píšeme dále), může se vám hodit internetový prohlížeč přímo od Seznamu, který všechny tyto funkce pohodlně integruje a usnadňuje k nim přístup. Prohlížeč Seznam je dostupný pro Windows, MacOS, Android a iOS. Odkazy ke stažení všech verzí najdete na oficiálním webu, na který přejdete po kliknutí na tlačítko:
ODKAZY KE STAŽENÍ SEZNAM PROHLÍŽEČE NAJDETE ZDEProhlížeč je moderní a funguje na jádru Chromium, které pohání třeba i Google Chrome, Microsoft Edge, Operu i další. Vlastně jediný větší vyhledávač, který se tomuto jádru vyhýbá a udržuje si na této technologii nezávislost, je Mozilla Firefox. Pointa informace je hlavně v tom, že v Prohlížeči Seznam.cz bude fungovat vše tak, jak má, tedy i moderní prvky a cokoliv dalšího, na co jste zvyklí z jiných prohlížečů.
Vše je ale uzpůsobeno pro ty, kdo využívají služeb Seznamu. Pokud něco napíšete do adresního řádku, proběhne v základním nastavení vyhledávání právě ve vyhledávači Seznam. Stejně tak se můžete pomocí svého účtu přihlásit do prohlížeče, a budete ihned upozorňováni na příchozí e-maily díky ikonce v pravém rohu prohlížeče, přes kterou se rovnou i dostanete na možnost odpovědi. V mobilní verzi pak můžete všechny své e-maily vyřídit přímo z aplikace.
Obecně pokud tyto seznamácké služby využíváte, může se vám jejich prohlížeč velmi hodit a usnadnit vám práci a ušetřit čas.
Pokud ale využíváte jiných vyhledávačů nebo e-mailových klientů (tedy nepoužíváte webové prostředí Seznamu pro odesílání e-mailů), nedává tento prohlížeč zase takový smysl, protože nenabízí nic nad rámec třeba zmíněného Chrome.
Další služby od Seznamu? Najdete s nimi, co neznáte, i když to nehledáte
Seznam začal jako vyhledávač, díky kterému stále máme s touto značkou spojený slogan „Najdu tam, co neznám“, ale služby se postupně rozrůstaly třeba o již zmíněný email, ale i samostatné weby, které se soustředí primárně na zpravodajství a novinky.
Mezi asi ty nejznámější zpravodajské weby patřící Seznamu patří jednoznačně Novinky.cz, což je jeden z nejnavštěvovanějších českých webů. Dost možná právě díky tomu, že aktuální zprávy najdeme na domovské stránce Seznamu.
Novinky.cz funguje od roku 1998, ale do své v podstatě současné podoby a zaměření se dostal v roce 2003, kdy změnil barvu a od té doby nabízí primárně online zpravodajský obsah a aktuality z České republiky i ze světa.
Do jisté míry podobné zaměření nabízejí v roce 2016 vniknuvší Seznam Zprávy. Jde také o novinky a aktuality, ale formou názorové a/nebo investigativní žurnalistiky. Oproti Novinkám jsou tak články na Seznam Zprávách daleko méně neutrální, a autoři se nijak netají svým politickým nebo jiným zaměřením, a své názory na danou problematiku píšou celkem otevřeně.
Třetí velký web zaměřující se na novinky a aktuality je Super.cz, který asi můžete znát v podstatě čistě jako bulvární zpravodajství zaměřené na celebrity české i zahraniční, jejich skandály, úlety, ale i rodinné nebo jiné trable.
A aby Seznam pokryl ze zpravodajství všechno, je na řadě sport na webu Sport.cz. Asi není potřeba důkladněji popisovat, co na stránkách asi tak najdete.
Všechny tyto zpravodajské, sportovní nebo bulvární weby jsou poměrně úzce propojeny, už třeba jen patičkou webu, která obsahuje odkazy na weby mezi sebou, hlavně pak na aktuálně probíraná témata.
Seznam ale vlastní webů více, jako třeba Garáž.cz zaměřený na auto-moto, nebo i různé radiové stanice jako Expres FM.
Zde se Seznam velmi odlišuje od Googlu, který svůj vlastní obsah nevytváří (alespoň ne obsah zpravodajského typu), a v zásadě pokrývá všechny možné potřeby českého čtenáře, který shání novinky a aktuality o všem možném od dění v Česku i ve světě, po sport nebo nějaké to lehčí čtení o celebritách.
Seznam již své „najdu tam, co neznám“ dávno přerostl
Trochu jsme se podívali na to, co vlastně společnost Seznam nabízí, a jak se za více než 25 let rozrostla z vyhledávače, který si velmi dlouho držel pozici české jedničky, až po velmi diverzifikované portfolio služeb, které slouží hlavně českému zákazníkovi.
Slogan „najdu tam, co neznám“ již sice úplně nevystihuje celý záběr toho, co Seznam všechno dělá, ale spíše to ukazuje, jak se může i česká firma postavit Goliášovi, a souboj se ctí ustát.
Seznam.cz, a. s.
- Celkové hodnocení
Seznam.cz, a. s.
Seznam.cz, a. s. je společnost spravující internetový vyhledávač i prohlížeč, ale je také vlastníkem řady webů, služeb nebo reklamního systému.