Internetové bankovnictví

George Česká spořitelna – přihlášení na účet internetového bankovnictví

Česká spořitelna – tradiční banka s rozsáhlou sítí poboček

Česká spořitelna je největší bankou u nás s miliony klientů a nejrozsáhlejší sítí poboček i bankomatů. Patří do velké čtyřky největších bank u nás, společně s Komerční bankou, ČSOBUniCredit Bank. Do jisté míry je Česká spořitelna zažitá jako velmi tradiční a konzervativní banka, u které se moderní technologie a posuny k bezpoplatkovému bankovnictví dějí velmi pomalu a hlavně kvůli konkurenci.

Nízkonákladové banky, které motivují klienty k vyřizování prakticky všech úkonů online, představují pro Českou spořitelnu zajímavou alternativu, takže i Česká spořitelna se posouvá a nabízí stále nové služby a také zbrusu nové internetové bankovnictví George.

Základní informace o bance Česká spořitelna
Rok založení v ČR1825
Počet klientů (v roce 2020)4,5 milionu
Adresa sídlaOlbrachtova 1929/62, Praha, 140 00, Česká republika
Kód banky0800
Telefon800 207 207 (nonstop)

George – internetové bankovnictví, které nahrazuje SERVIS 24

Velkou novinkou, se kterou Česká spořitelna přišla, je internetové bankovnictví George. Na to jsme mohli vidět řadu reklam v televizi, a které nahrazuje starší internetové bankovnictví SERVIS 24, který fungoval přes 17 let.

Na jednu stranu je pravda, že pokud je člověk na něco zvyklý, těžko se tento zvyk mění na něco nového. Na druhou stranu v technologiích, a také online bankovnictví, zažíváme obrovsky rychlý posun a staré technologie se mohou stát velmi zranitelné vůči útokům hackerů, ale i co se použitelnosti a flexibility týče.

Mohou se samozřejmě přidávat úpravy a opravy, ale je to asi jako se starým autem – můžeme opravit některé části, vyměňovat motor a snažit se zbavovat rzi, ale pravda je taková, že celý motor auta nikdy nevyměníme a někdy je prostě potřeba koupit auto nové. Přesně toto je případ SERVISu 24, který dnes prostě nevyhovuje a bylo potřeba razantní změny. Nemusí se to všem líbit, ale bylo to opravdu potřeba.

Klienti taky byli přesunutí ze SERVIS24 právě do George, což je modernější verze internetového bankovnictví, která již splňuje požadavky na moderní přístup k financím.

George tlačí do popředí mobilní internetové bankovnictví

George je online bankovnictví, které funguje samozřejmě i na počítači, ale do popředí se tlačí hlavně mobilní verze. Ta láká na jednoduché zadání plateb, kdy je možné údaje například vyfotit mobilem a ty se poté automaticky vyplní, takže se není možné překliknout nebo napsat číslo účtu či jakékoliv jiné údaje chybně.

Je v zásadě na vás, jestli mobilní bankovnictví chcete, nebo ne. Co se ale týče internetového bankovnictví, tak tady jsou rozhodně samé výhody. Ihned máte přehled o všem i bez návštěvy pobočky nebo bankomatu, můžete zadávat platby, spravovat trvalé příkazy nebo inkasa, ale také si zařídit online nové produkty nebo třeba rušit ty, které už nechcete.

Internetové bankovnictví dnes zvládne vlastně všechny běžné úkony, které od banky potřebujeme, ale není třeba nikam chodit a vše si zařídíme pohodlně z počítače nebo chytrého telefonu s operačními systémy Android nebo iOS (tedy iPhone nebo iPad).

Na ukázku, co všechno George umí v mobilu, se můžete podívat tady:

Potvrzování plateb pomocí George klíč – ještě bezpečnější placení kartou po internetu

George klíč je oddělená mobilní aplikace od internetového bankovnictví George, a slouží k ověřování plateb po internetu. Kromě klasického zadání platby, ke kterému je potřeba se do internetového bankovnictví přihlásit, je potřeba také platbu ověřit chytrým telefonem. Platba se tak neověřuje přepsáním kódu z SMS, ale otiskem prstu nebo obličeje.

Jde o výrazně bezpečnější a také pohodlnější způsob ověřování plateb kartou nebo zadávání transakcí. George klíč totiž znamená, že aby bylo možné poslat jakoukoliv platbu z vašeho účtu, tak je potřeba také fyzicky mít váš telefon a otisk prstu nebo obličeje. I kdyby se tak někdo dostal k vaší platební kartě, tak s ní stejně nezaplatí, protože by musel znát PIN nebo v případě internetových plateb by musel potvrdit platbu přes George klíč. Pokud máte chytrý telefon, jde rozhodně o další krok v zabezpečení svých financí, takže do tohoto způsobu zabezpečení doporučujeme také naskočit.

Sice je stále možné potvrzovat platby SMS kódem, ale toto není moc pohodlné a bohužel ani tak bezpečné, jak by se mohlo zdát. SMS je daleko snadnější odchytit a kód získat, než získat ověření otiskem prstu. Jediná trošku škoda je, že funkčnost není přímo zabudována do klasického mobilního bankovnictví, ale je potřeba mít 2 aplikace – 1 pro bankovnictví, druhou pro potvrzování plateb. Jinak jde ale o obrovský pokrok.

Díky internetovému bankovnictví George máte všechny produkty na jednom místě

Internetové bankovnictví extrémně zjednodušuje a zpřehledňuje přehled vašich produktů, které máte sjednány u České spořitelny. Ihned vidíte všechny účty, karty, ale třeba také půjčky nebo hypotéky. Online se dostanete k výpisům, smlouvám a nastavením plateb, aniž byste museli schraňovat složku papírů s přehledy.

Jednak nic nemůžete ztratit, jednak také na nic nezapomenete, protože se vše děje automaticky. I kdyby vám nastavení automatických plateb nevyhovovalo a chtěli jste vše zadávat ručně, je daleko jednodušší je všechny odeslat online, než chodit na pobočku, což zabere čas a sníží přehlednost, zvlášť když platíte účtů více.

Jestli vám základní práce s počítačem nevadí, je internetové bankovnictví rozhodně něco, co vám výrazně usnadní život. A to jak u České spořitelny, tak jakékoliv jiné banky.

Přes bankovní IDentitu snadno spravujete nebo komunikujete se státem i soukromými společnostmi

Pokud jsme se chtěli přihlásit například k Portálu občana nebo odevzdat daně online, bylo to poněkud krkolomné. Potřeba bylo si založit datovou schránku (tedy jít na Czech POINT) nebo mít eObčanku a příslušné zařízení pro ověření, nebo si fyzicky zařídit jiný způsob přihlášení na úřady. Nebylo to zrovna uživatelsky příjemné a vždy bylo potřeba někam jít a něco zařídit nebo pořídit.

Tomu je ale naštěstí konec pro všechny klienty České spořitelny (i řady dalších bank). Banky totiž vědí, že jsme to my, takže mohou díky svému přihlášení ověřit naši totožnost, což nám služby jako Portál občana a další zpřístupní okamžitě a bez dalšího zařizování. Vše navíc probíhá stejně, jako klasické přihlášení do internetového bankovnictví. Pokud tedy chcete například využít státních portálů pro odevzdání daňového přiznání, zkontrolovat body na řidičáku nebo se podívat do mapy katastrálního úřadu (ke které je již potřeba přihlášení), tak postačí právě to, že jste již klientem banky, která bankovní identitu umožňuje. Pomocí bankovní identity pak můžete oficiálně komunikovat s úřady na jejich portálech nebo i se soukromými společnostmi, které tento stupeň ověření vyžadují (například kdybyste měnili dodavatele elektřiny).

Nemusíte tak zařizovat vlastně žádný jiný způsob přihlašování, vše je zdarma a automaticky, pokud jste někdy byli fyzicky na pobočce dané banky, na které bylo potřeba fyzicky ověřit, že jste to skutečně vy.

Podobné články

Back to top button