Jak na úspěšný web

Má ještě smysl investovat do SEO?

Málokterý začínající podnikatel při rozčleňování budgetu pro marketingové aktivity jako první možnost zváží investici do SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače. Podnikatelé jsou často skeptičtí, protože netuší, zda to v dnešní době má vůbec ještě smysl. Často se setkáme s názory, že SEO je mrtvé. Chápeme proč – množství lidí se v minulosti spálilo, když spolupracovalo s agenturou nebo freelancerem, kteří nedoručili výsledky. Ale SEO mrtvé není, naopak jsme toho názoru, že má smysl a vyplatí se v případě, že se dělá dobře.

Marketing nového webu
Foto: Pixabay

Má stále smysl investovat do SEO?

Málokterý začínající podnikatel při rozčleňování budgetu pro marketingové aktivity jako první možnost zváží investici do SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače. Podnikatelé jsou často skeptičtí, protože netuší, zda to v dnešní době má vůbec ještě smysl. Často se setkáme s názory, že SEO je mrtvé. Chápeme proč – množství lidí se v minulosti spálilo, když spolupracovalo s agenturou nebo freelancerem, kteří nedoručili výsledky. Ale SEO mrtvé není, naopak jsme toho názoru, že má smysl a vyplatí se v případě, že se dělá dobře. 

Začínající firma či nová značka na trhu nemá bez marketingu téměř šanci uspět. Důležité je se však zaměřit nejen na offline propagaci, ale také na tu online. A právě SEO by rozhodně mělo být jednou ze součástí. 

SEO není statický produkt

Tak jak se neustále mění algoritmy Google, mění se i SEO. Metody, které byly efektivní před pěti lety, dnes už nebudou fungovat. Proto je velmi důležité se přizpůsobit novinkám a době. Rozhodně se nedá k SEO přistupovat jako ke statickému produktu, k zázračnému receptu, který ukrývá odpovědi na všechny problémy vašeho podnikání. SEO je věda, metoda, která se vyvíjí tak, jak se vyvíjí internet i nákupní chování zákazníků. Je tak třeba sledovat nové trendy, vzorce, ale i potenciální nebezpečí. Vždy je však třeba myslet na to nejdůležitější, čímž je lidský prvek, který v marketingu hraje důležitou roli.

Než se rozhodnete do SEO investovat, musíte vědět, co dokáže a co ne:

  • SEO se postará o organickou, neplacenou návštěvnost vašeho webu. To může velmi pomoci, pokud s podnikáním teprve začínáte a potřebujete ji zviditelnit. 
  • SEO vyžaduje čas, tzn. přináší výsledky pomaleji než například PPC. Pokud potřebujete výsledky rychle, pak pro vás SEO nebude ideální. 
  • Ve srovnání s PPC však SEO přináší kvalitnější návštěvníky (potenciální zákazníky, chcete-li). Proč? Lidé nedůvěřují reklamám – organické výsledky vzbuzují větší důvěru. 
Investice do SEO
Foto: Pixabay

V čem tkví úspěch SEO?

SEO nebude úspěšné samo o sobě. Musíte proto něco udělat, ať už si jej budete dělat sami, nebo najmete externí profesionály, například marketingovou agenturu Digital Flow SEO. Co to znamená? Vaše webové stránky musí být schopné zvládnout organickou návštěvnost a být vybudovány tak, aby potenciální zákazníky vedly k prodeji.

Pokud na vašich stránkách chybí výzva k akci nebo kontaktní informace, ani ta největší organická návštěvnost vám k úspěchu nepomůže. Pokud na stránce cílíte na správná klíčová slova a poskytujete přidanou hodnotu, jakmile návštěvník na web vstoupí, budou vaše konverze s organickými výsledky vyšší než u návštěvníka, které byste získali například přes placené PPC reklamy.

Jak bylo řečeno výše, i v oblasti SEO se vyskytují trendy, které by každý, kdo se o tuto metodu zajímá, měl sledovat a umět aplikovat. V současné době jsou ty nejvíc must-have 3 trendy:

  • Rychlost načítání webových stránek – možná vám to přijde hloupé, ale věřte, že lidé nebudou čekat minutu, než se jim vaše stránka načte. To raději půjdou jinam, nebo budou čekat, ale budou frustrovaní. A frustrovaného zákazníka nikdo nechce. Více než 50 % uživatelů opustí vaše stránky, pokud jejich načtení trvá déle než 3 sekundy. A když už jsme u rychlosti – optimalizujte své stránky také pro mobilní prohlížeče. Čím dál tím více lidí, už upřednostňuje chytré telefony nad počítači, a není nic horšího, než když si stránka s mobilním rozhraním nerozumí.
  • V hlavní roli umělá inteligence – doby, kdy analýze klíčových slov dominovaly jednoslovné či dvouslovné fráze. Díky chytrým asistentům, jako je Siri či Google Assistant, jsou dlouhá klíčová slova mnohem cennější.
  • Internet jako soutěž krásy a popularity – Google sleduje, jak se návštěvníkům vaše stránky líbí, jakým způsobem s webem pracují. A zde funguje jednoduché pravidlo – líbí se lidem, líbí se vyhledávačům. Ale nenechte se zmást vyhledávače jsou stále chytřejší, proto je důležité věnovat pozornost UX designu. Přehledné, snadno ovladatelné stránky, které se rychle načítají, mají skvělý obsah a jsou optimalizované pro chytré telefony mají o 100 % větší šance. Strategické uživatelské prostředí má potenciál zvýšit míru konverze. 

Závěr? SEO se vyplatí…

Pokud vám to marketingový rozpočet dovoluje, SEO je investice, kterou byste dříve nebo později měli zvážit. Nezapomeňte však na to, že čím déle ji budete odkládat, tím déle bude trvat, než získáte bezplatnou návštěvnost. SEO je cenná investice, pomocí které vytváříte pro svou firmu budoucnost.

Podobné články

Back to top button