Technika

Proč je digitalizace businessu důležitá zvlášť pro místní podnikatele?

Digitalizace produktů a služeb, ale i samotných firemních procesů je dnes velké téma. Hlavně díky poslednímu pandemickému roku už běží online téměř vše. Ještě jste do digitálního světa nevkročili? Jak vám může přítomnost online pomoci a jak z ní těží místní podniky.

Modernizační procesy probíhají v posledních měsících na všech frontách, dokonce i třeba v zemědělství. A při zavření veřejného života, kdo nefungoval online, jako by nebyl. Na internet se proto nepřesunuly jen další značky oblečení, ale třeba i běžné vývařovny nebo výukové kurzy. Téměř jakékoliv podnikání se dá totiž do online světa přesunout, nebo z něj minimálně může značně vytěžit. Proč do něj vstoupit také, ať už je vašim oborem cokoliv?

  • TIP pro malé a střední podniky: Společnost ESET připravila příručku Jak ochránit firmu před ransomwarem. Stáhněte si ji zdarma

Snadný začátek

Dřív představoval přesun na internet spoustu starostí. Najmout agenturu nebo navrhnout wireframe a sehnat schopného programátora a grafika nezabralo jen čas, ale stálo i spoustu peněz. Se stále větší poptávkou, ale vzniklo i dostatek snadných řešení, jak si poskládat svůj web za pár korun. Vstoupit do online prostředí díky vlastní webové prezentací tedy nikdy nemělo méně překážek než dnes.

Důvěryhodnost podnikání

Samotná přítomnost na internetu přispívá k lepší prezentaci vaší značky a zvyšuje její důvěryhodnost. Kvalitní web, kde se zákazník dozví potřebné informace o vašem podnikání je dnes očekávaným standardem, jehož absence dobrému jménu značky nijak nepřispěje.

Dostupnější a rychlejší kontakt

Dejte svým zákazníkům příležitost vás kontaktovat a nechat se oslovit zpátky. Být ve spojení přes internet se svými klienty neznamená jen aktivitu na sociálních sítích vaší značky. Už jen pomocí své internetové stránky můžete totiž sbírat kontakty, kteří s vámi měli něco do činění a budovat si tak postupně jejich databázi. Když budete mít nový produkt či službu, stačí ji jen využít a začít prodávat.

Online měření a data

Díky webové prezentaci a jejímu propojení s analytickými nástroji, jako je například Google Analytics, získáte lepší přehled o chování svých zákazníků. Dozvíte se z nich třeba, jací uživatelé na vaše stránky přišli, ale i co je nejvíc zaujalo, jaké články si přečetli a kolik času na vašem webu strávili. Můžete tak snadno měřit výkon svého webu, ale i ho snáze optimalizovat.

Budete tam, kde jsou vaši zákazníci – nonstop

Faktem je, že zákazníci tráví čas na internetu a sociálních sítích. Buďte tam, až vás budou hledat! Díky mobilním zařízením jsou vaši zákazníci neustále připraveni na vás narazit. A na rozdíl od procházení městem to mohou udělat takřka kdykoliv – ať už je to jízda autobusem nebo čekání na příjem u lékaře. Prodej tak neprobíhá jen, když na něj máte čas, ale i bez vašeho přičinění ve dne v noci.

Proč je digitalizace businessu důležitá

Příležitost pro místní podnikatele

Pomocí digitálního marketingu můžete přesně zacílit také zákazníky v okolí, pokud se právě na ně vaše služba či produkt zaměřuje. Pokud se chcete zviditelnit místně, kromě reklamy máte i další možnosti: V první řadě se ujistěte, že máte na své webové stránce napsané informace o poloze svého působení, jako je adresu či interaktivní mapa, která zákazníky dovede až k vám. Poskytujete službu ve více místech? Vypište je všechny!

Jak z místních obyvatel udělat své zákazníky?

K oslovení zákazníků v okolí vám skvěle pomohou také online adresáře místních firem jako je Moje firma na Googlu či Firmy na Seznamu. Stačí se v nich zaregistrovat. Pozornost místních zákazníků přes jejich mobily můžete přitáhnout jak díky vyhledavačům, tak třeba i inzercí na místních webových stránkách s recenzemi produktů a služeb nebo na sociálních sítích.

Proces digitalizace podnikání může začít u přesunutí prezentace, marketingu a komunikace se zákazníky na internet, ale určitě u toho nemusí skončit. Pro budoucnost vašeho podnikání je to však velký krok správným směrem.

Podobné články

Back to top button