Novinky a aktuality

Co by mělo být na reklamním letáku?

Řídíte podnik nebo jste živnostník, který nabízí lidem své služby sám za sebe? Tak jako tak nám jistě dáte za pravdu, že ať už se vám daří nad očekávání dobře, nebo vaše podnikání aktuálně lehce skomírá, reklama je potřeba vždycky. Nástrojů a možností, jak o sobě dát vědět, je jistě mnoho. My se ale v tomto článku zaměříme na jeden konkrétní propagační nástroj, který je v našich končinách stále velmi oblíbený, a navíc je vhodný i pro firmy a živnostníky s malým budgetem. Samozřejmě jde o reklamní leták.

Proč je důležité řešit to, jak leták vypadá?

Obsah a vzhled letáku vypovídá nejen o nabízených službách, ale také o tom, na jaké úrovni jsou poskytovány. Většina lidí totiž takzvaně čte mezi řádky nejen v rámci mezilidské komunikace, ale i ve chvíli, kdy v ruce drží vaši vizitku, katalog nebo právě zmiňovaný reklamní leták a zvažuje využití nabízených služeb.

Ruku na srdce. Objednali byste si domů kadeřnici, jejíž propagační leták vypadá nevkusně? Jeli byste na prodloužený víkend do wellness hotelu, který má ve svém letáku uvedené nesrozumitelné informace? Najali byste svým potomkům lektora angličtiny na základě reklamního letáku s hrubkami? To asi málokdo. A přesně proto je potřeba nad tím, jak bude váš leták vypadat a co bude obsahovat, přemýšlet a dát si na tom záležet.

Že v jednoduchosti je krása, platí i v případě reklamního letáku

Aby měl váš leták kýženou úspěšnost a nahnal k vám do podniku novou klientelu, musí zaujmout. Jenže když přijde na reklamní letáky, je to trochu složitější. Musíte totiž zaujmout a oslovit široké spektrum lidí, ale zároveň být co nejstručnější a nejvěcnější. Samozřejmostí je uvedení názvu firmy, adresy a kontaktu, oblasti podnikání, a ve zkratce i něco z firemní filozofie a strategie. Máte-li nějaké motto či heslo, které si lidé s vaším podnikem spojují, sem s ním.

Uveďte událost, o které chcete informovat, nebo například krátký výtah z vašeho ceníku, který bude po dobu časově omezené akce ve slevě. Rozhodně se ale vyhněte letáku, který by byl přeplněný informacemi. To, že si na přečtení letáku člověk musí vzít volno z práce, totiž nezaujme nikoho.

Stylově, barevně, i co se týče písma, by měl reklamní leták působit jako celek, ať už si vyberete leták jakékoliv velikosti.

Něco navíc klienti ocení v každé době

Oslovení lidé, byť má každý z nich jiné estetické cítění, jiné zájmy, jiné názory a také jiné finanční možnosti, musí z letáku vycítit jednostranně výhodnou příležitost. Pokud tedy máte tu možnost, uvádějte ve svém letáku například kód, po jehož předložení dostane zákazník slevu. To potěší, a hlavně zaujme každého.

Možné je také připojit informaci o časově omezené nabídce nebo happy hours, kdy vaše služby či výrobky stojí méně peněz, nebo kdy k jejich pořízení dostanou zákazníci něco navíc. Ať už jde o pivo zdarma k hlavnímu chodu v restauraci, neurčitý reklamní dárek pro děti při nákupu nad určitou částku v knihkupectví nebo několikaprocentní slevu na služby instalatéra.

Nezapomeňte dodat i nenásilnou výzvu k akci.

  • Celkové hodnocení
Odesílám
Vaše hodnocení
0 (0 hodnocení)

Podobné články

Back to top button