Novinky a aktualityRecenze filmů

Ant-Man (2015) – recenze filmu

Ant-Man nám trochu netradičně namísto Avengers zakončuje takzvanou druhou fázi Marveláckého filmového univerza (MCU). Celou produkcí se táhly problémy a navíc není Ant-Man zrovna notoricky známým hrdinou. Od filmového ztvárnění se tedy zase tak moc nečekalo, ale o to je příjemnější, že jsme dostali poměrně svěží a originální film, a to je mnohem víc, než se dalo čekat.

Ant-Man je také první hrdinou, kterého nehraje jeho nejznámější inkarnace, tedy Hank Pym, ale až jeho následovník Scott Lang v podání sympaťáka Paula Rudda. Znovu se také potvrzuje snaha Marvelu vždycky přinést nějaký nový žánr, a tentokrát dostáváme rodinnou komedii s nějakou tou loupeží. Žádní další Dannyho parťáci se nekonají, ale o to v Ant-Manovi ani nešlo.

Ant-Man nemá větší ambice, ale prospívá mu to

Ne v každém komixovém filmu musí jít o záchranu minimálně celého světa. Komixové sešity se staly tak oblíbené právě díky tomu, že zobrazují hrdiny i během menších misí, kdy zase tak o moc nejde. Ne že by Ant-Man neměl o co bojovat, ale oproti Avengers nebo i celé řadě sólovek se upustilo od snahy o světovou genocidu, a přesouváme se k výrazně menšímu měřítku, a to jak u velikosti hlavního hrdiny, tak u důležitosti příběhu.

To celé podtrhují i akční scény, kde se ty hlavní odehrávají buď v kufříku, nebo v dětském pokoji. Komorněji to už nešlo, a je to tak i správně.

Právě fakt, že Ant-Man není o záchraně světa, z něj dělá velmi příjemnou oddychovku, ve které je mnohem více než v dalších Marvelovkách čas na humor, který obstarává jak samotný Scott Lang, tak hlavně jeho partička, ze které se nesmazatelně zapsal Michael Peña.

Přestože je pak And-Man součástí Avegeřího světa, hraje si hlavně svůj vlastní příběh. Škoda, že se vůbec nějací Avengers zmiňovali a že si bohužel tvůrci neodpustili menší potyčku s jedním druhořadým členem nejmocnějších hrdinů.

Ant-Man

Ant-Man je tak trochu jiný akční hrdina

Ant-Man v akci nijak zvlášť nepřekvapí a vše stojí a padá na několika dobrých nápadech. Scott Lang ale není žádný bijec, což je oproti elitním zabijákům a supersilným členům Avengers příjemná změna.

Všeho všudy jsme dostali velmi příjemný a odsýpající film, který dopadl rozhodně lépe, než se čekalo. Asi pro nikoho nebude stát mezi těmi nejlepšími Marvelovkami a právě jeho uzemněnost může leckomu zvyklému na masivní měřítko vadit. Pokud ale hledáte film, na který se v pohodě může dívat jakákoliv generace včetně dětí, tak mezi Marvelovkami asi nenajdete vhodnějšího kandidáta.

Ant-Man (2015) – Trailer

Ant-Man
  • Celkové hodnocení